۱۰عضو يک شبکه زورگيري که با سرکردگي ۲ جوان افغاني در مشهد شهروندان را با قمه مجروح مي کردند و اموالشان را مي ربودند

 سجادپور- ۱۰عضو يک شبکه زورگيري که با سرکردگي ۲ جوان افغاني در مشهد شهروندان را با قمه مجروح مي کردند و اموالشان را مي ربودند با تلاش ماموران کلانتري هاشمي نژاد و پليس عمليات ويژه مشهد به دام افتادند و تاکنون به ارتکاب ۶۲ فقره زورگيري اعتراف کرده اند.

به گزارش خراسان، در پي افزايش زورگيري در برخي مناطق مشهد، تلاش ماموران انتظامي براي به دام انداختن ۲ جوان آپاچي سوار درحالي آغاز شد که برخي از شاکيان قبل از وقوع سرقت، از سوي اين متهمان با قمه مجروح شده بودند.

تحقيقات پليس براي شناسايي موتورسواران درحالي ادامه داشت که ساعت ۲۱ شب کارمند يکي از اداره هاي دولتي در تاريخ 91.1.10 طعمه زورگيران آپاچي سوار شد.

زورگيرها پس از مجروح کردن اين کارمند گوشي تلفن همراه او را سرقت کردند و متواري شدند. با مشخصاتي که شاکي اين پرونده در اختيار پليس گذاشت طي چند روز طرح مهار در مناطقي که احتمال تردد زورگيران وجود داشت به اجرا گذاشته شد تا اين که در تاريخ 91.1.16 يکي از ماموران تجسس کلانتري شهيد هاشمي نژاد در حالي که مشغول انجام وظيفه در بولوار راه آهن بود ۲جوان آپاچي سوار را مشاهده کرد که در جهت خلاف خيابان در حرکت هستند.

در اين لحظه موتورسواران جلوي نوجواني را که با لباس ورزشي در حال دويدن بودگرفتند و او را بازرسي کردند. اين اقدام موتورسواران، شک مامور تجسس را برانگيخت و او به سمت موتورسواران حرکت کرد ولي ۲ جوان بلافاصله سوار موتورسيکلت شدند و درحالي که يکي از آنان دستش را از پشت سر روي پلاک موتورسيکلت قرار داده بود از محل فرار کردند.با اعلام ماجرا از سوي مامور تجسس به سلسله مراتب فرماندهي و به دستور سروان ملکي (رئيس کلانتري شهيد هاشمي نژاد) گروهي از ماموران براي تعقيب موتورسواران عازم بولوار راه آهن شدند و با محاصره خيابان هاي اطراف به تعقيب آنان پرداختند.

حدود نيم ساعت بعد ماموران ۲ جوان مذکور را مشاهده کردند که از سمت بولوار مجلسي دوباره به طرف بولوار راه آهن درحرکت بودند بنابراين آن ها در يک عمليات غافلگيرکننده موتورسواران را متوقف کردند که در اين هنگام يکي از موتورسواران قمه بزرگي را که شبيه سرنيزه با مارک طلايي رنگ بود زير يکي از خودروهاي پارک شده در حاشيه خيابان پرت کرد. اين گزارش حاکي است وقتي ماموران انتظامي ۲ جوان ۱۷ و ۱۸ساله را به کلانتري منتقل کردند مشخص شد که هر دو متهم تبعه کشور افغانستان هستند و از مدت ها قبل زورگيري از شهروندان با شيوه مجروح کردن طعمه ها را آغاز کرده اند.

در بازرسي از موتورسيکلت متهمان، ۱۱دستگاه گوشي تلفن همراه که در زير زين موتورسيکلت آپاچي مشکي رنگ جاسازي شده بود کشف شد و عمليات پليس براي پيگيري اين پرونده ادامه يافت.

با توجه به اهميت موضوع و به دستور قاضي حسين امام وردي، تحقيقات پليسي با شناسايي مخفيگاه متهمان و ديگر اعضاي اين شبکه خشن وارد مرحله جديدي شد. فرمانده انتظامي مشهد در تشريح ماجراي سرقت هاي ۲ زورگير افغاني گفت: در بازرسي از مخفيگاه متهمان ۴ عدد گوشي تلفن همراه و در بازرسي بدني آنان نيز ۴عدد سيم کارت کشف شد.

سرهنگ پاسدار احد کريمي افزود: به خاطر اين که متهمان براي مجروح کردن طعمه ها از يک قمه با مارک طلايي رنگ استفاده مي کردند و شالي با رنگ سبز و قرمز به گردن مي آويختند بلافاصله از سوي شاکيان شناسايي شدند.وي اضافه کرد: در همان ساعات اوليه دستگيري متهمان، ۸ نفر به کلانتري شهيد هاشمي نژاد مراجعه کردند و اظهار داشتند که پس از مجروح شدن توسط متهمان، اموال آنان به سرقت رفته است.

۲ جوان افغاني که «م س» و «م ک» نام دارند در بازجويي هاي اوليه به حدود ۲۰فقره زورگيري در مشهد اعتراف کردند. رئيس پليس مشهد خاطرنشان کرد: به دليل اهميت موضوع و احتمال سرقت هاي زياد، ۲ جوان ياد شده در اختيار ماموران پليس عمليات ويژه قرار گرفتند تا تحقيقات بيشتري به طور ويژه از اعضاي اين باند انجام شود.

سرهنگ کريمي تصريح کرد: با اعترافات متهمان، گروهي از ماموران عمليات ويژه به سرپرستي سرهنگ باستاني، بررسي هاي پليسي و تخصصي را در اين باره ادامه دادند تا اين که متهمان پرونده ديگر همدستان خود را نيز به ماموران انتظامي معرفي کردند. وي افزود: گروه عمليات ويژه با کسب دستورات قضايي موفق شدند ۸تن ديگر از عوامل اين باند را دستگير و از آن ها بازجويي کنند که تاکنون به ارتکاب ۶۲ فقره سرقت اعتراف کرده اند.

رئيس پليس مشهد گفت: اعضاي اين شبکه در مناطق بولوار اول و دوم طبرسي، بولوار شهيد کشوري، خيام، ۱۰۰متري فجر، بولوار مصلي، بولوار ۲۲بهمن و ... اقدام به سرقت مي کردند.گزارش خراسان حاکي است: قاضي امام وردي روز گذشته با صدور دستور درج عکس بدون پوشش ۲ متهم اصلي اين پرونده در رسانه ها،از شهروندان خواست چنانچه اين افراد از آن ها زورگيري کرده اند براي پيگيري شکايت خود و يا شناسايي متهمان به پليس عمليات ويژه مشهد واقع در بولوار الهيه مراجعه کنند.

خبر ديگري نيز حاکي است: ماموران کلانتري طبرسي شمالي نيز در راستاي ادامه مبارزه با زورگيران خياباني و اجراي طرح هاي مهار، موفق شدند ۳زورگير را با همکاري شهروندان دستگير کنند اين درحالي است که تحقيقات ماموران انتظامي براي دستگيري يکي ديگر از متهمان فراري ادامه دارد.

از سوي ديگر نيز ماموران کلانتري سجاد، خواجه ربيع و قاسم آباد طي عمليات هاي جداگانه ۳تن از زورگيرهاي خياباني را که با سلاح سرد از شهروندان سرقت مي کردند به دام انداختند. زورگيرهاي دستگير شده توسط کلانتري هاي مذکور تاکنون به ارتکاب ۱۸ فقره سرقت در مشهد اعتراف کرده اند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا